Led 14, 2014 admin Kultura, Muzika Komentáře nejsou povoleny
V tomto pokračování předchozího dílu „Hraní nebo produkce?“ si řekneme, co je potřeba k tomu, aby jsme s tvořením vůbec mohli začít. Né každý má na to vlohy. Tak jako někdo nemá talent na sporty či neumí vařit, obdobné to je i v tomto směru. Tím samozřejmě nechci nikoho odradit, né nadarmo se říká, že „když se chce, tak to jde„, ale je třeba zapojit i fantazii, což je ta třešnička na dortu, která je k tvorbě hudby nesmírně důležitá. Samozřejmě, pokud to člověk nezkusí, těžko zjistí zda má k této problematice tvorby blízko či ne.
Teď už něco o samotné tvorbě. K tomu abychom mohli vůbec něco vytvořit, je třeba dobré mít alespoň PC/notebook (samozřejmě se zvukovou kartou) a také software k editaci, úpravě a tvorbě Vašich představ a nápadů, ze kterých nakonec vyjde onen track.
Asi jako každý jsem začínal na integrované zvukové kartě. Integrovaná je myšleno tak, že zařízení je implementováno pouze do jednoho malinkého čipu, který obvykle bývá integrován na Vaší základní desce PC/NB. Není to nic extra, ale myslím, že do začátku to bohatě stačí, i když některé produkční softwary vyžadují lepší zvukové karty (kvůli ASIO ovladači), ale není třeba se tímto teď zatěžovat.
REALTEK
Co se týče produkčního (nebo také editačního) softwaru, vyzkoušel jsem několik těchto produktů, které si zde představíme. Začneme tedy těmi tzv. amatérskými, mezi které se řadí např.: Music Maker od společnosti MAGIX, dále software s názvem eJay (techno, dance). Jedná se o softwary s již vytvořenými smyčkami (loopy), což je sice jednoduché, ale v podstatě nic netvoříte, pouze pracujete s již vytvořenými hudebními smyčkami a s tvorbou to nemá téměř nic společného.
Led 14, 2014 Komentáře nejsou povoleny
Čer 24, 2014 Komentáře nejsou povoleny
Úno 19, 2014 Komentáře nejsou povoleny
Úno 04, 2014 Komentáře nejsou povoleny
Říj 16, 2013 Komentáře nejsou povoleny